Bleken

Bleekbehandeling bij de tandarts

Dental Care Utrecht is van start gegaan met het veilig en verantwoord bleken van tanden! Dental Care Utrecht maakt hierbij gebruik van Philips Zoom! WhiteSpeed.

Oorzaak verkleuringen

Er zijn veel mogelijke oorzaken voor het verkleuren van tanden.

Intrinsieke verkleuringen worden bijvoorbeeld veroorzaakt door tandtrauma, pulpanecrose, ontwikkelingsstoornissen en andere zoals hypoplasie, hypocalcificatie, fluorosis, cariës, abrasie, attritie en erosie. Maar ook het gebruik van bepaalde geneesmiddelen (tetracycline, zwavel, fluor) kan verkleuringen veroorzaken.

Extrinsieke verkleuringen worden veroorzaakt door externe oorzaken, zoals bijvoorbeeld vloeistoffen (koffie, thee, rode wijn), tabaksproducten, tandvullingsmaterialen (amalgaam), kanaalvullingsmaterialen of geneesmiddelen  (tin, ijzersulfide).

Hoe werkt het?

Voorafgaand aan een bleekbehandeling, wordt uw gebit grondig gereinigd door een mondhygiënist van Dental Care Utrecht.

De tandarts verricht een grondig vooronderzoek. De tandarts kan, afhankelijk van de gezondheidsconditie van het gebit en tandvlees, bepalen of een bleekbehandeling geschikt is.

Dental Care Utrecht maakt voor een bleekbehandeling gebruik van een eenvoudige, snelle, veilige én effectieve methode: Philips Zoom! WhiteSpeed. Het is klinisch bewezen dat deze LED-technologie tanden tot wel 6 tinten lichter maakt in 4 x15 minuten!

Philips Zoom! WhiteSpeed zorgt niet alleen voor witte tanden; de unieke formule bij elke Zoom-behandeling geeft uw tanden meer glans en beschermt het glazuur. En dit zonder pijn of gevoeligheid.

De behandeling kunt u eventueel thuis voortzetten met de aanvullende producten Philips Zoom DayWhite of NiteWhite.

Wat goed is om te weten: kronen en vulmateriaal bleken niet mee. Verder zijn donkere verkleuringen minder eenvoudig te behandelen.

Kosten?

De tandarts bespreekt vooraf met de patiënt de kosten van de Zoom-behandeling. De totale

behandeling neemt ongeveer 1 uur en 45 minuten in beslag.

Producten

Philips Zoom! In office WhiteSpeed en Philips Zoom! DayWhite of NiteWhite

Bleekgels van Zoom bevatten 6% waterstofperoxide, de stof ACP (amorf calciumfosfaat) en kaliumnitraat. Deze stoffen verminderen de gevoeligheid van de tanden en zorgen er tegelijkertijd voor dat de stevigheid en gladheid van het glazuur verbetert. De waterstofperoxide in de bleekgel zorgt ervoor dat de gele kleur van de tanden word afgebroken. Het LED-licht versnelt het proces, omdat het blauw in het LED-licht het geel absorbeert.

Informatie

Heeft u vragen? Stel ze gerust en laat u adviseren door uw tandarts of mondhygiënist over de meest geschikte bleekbehandeling voor uw gebit.

img_8577dsc04267img_8570